Ugrás a cikkre

Zajlik a munka az M1-M0 csomópontban

„Miért most? Miért tart eddig? Mi szükség van a felújításra? Torlódás van!”

Szeretnénk mindenki számára érthető válaszokat adni, de mindezek előtt elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért és a türelmüket kérjük!

Miért dolgozunk itt?
Az M0/M1 csomópont az egyik legforgalmasabb szakaszunk.
Az állammal kötött szerződésünk alapján ezt is rendbe kell tennünk.
Az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott a szakasz, mégis tönkrement.

A fúrásos mintavételek alapján azt láttuk, a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nincs rendben.

A megoldás:
– másfél méter mélységben kell, 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontanunk és újra építenünk a pálya teljes szerkezetét
– teljes útpályaszerkezet cserét végzünk 14600 négyzetméteren
– új vízelvezető rendszert építünk
– helyreállítjuk a csomópont teherbírását
– a jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítünk le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren
– összesen 7 rétegben kell cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét

Miért most?
Idén indul az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja.

Miért tart ennyi ideig?
– az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb idejű ez a korlátozás
– a 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a kollégáink védelme érdekében betonelemekkel védjük, ezek mozgatása pedig időigényes folyamat
– a torlódások, ill. dugók kialakulásának megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez viszont a rendelkezésre álló pálya keresztmetszetben nem lehetséges, mivel így a szükséges-, tervezett beavatkozások nem végezhetők el a fennmaradó helyen
– a beavatkozásokat csak két ütemben lehet elvégezni, így a forgalom ütemenként csak 1 sávon haladhat, illetve a munkavégzés kb. 1,5 sávon lehetséges egy időben
– az ütemek közé azért nem tudunk szünetet tervezni, mert úgy tovább tartana munka és kétszer is zárni kellene a csomópontot

Torlódás van.
Mint minden munkavégzés, ez is torlódással járhat. Ezért elnézést kérünk.

Ugyanakkor fontos látni, hogy a kialakult forgalmi helyzetet az is súlyosbítja, hogy az M1-en sokan a főváros felé tartó belső sávból, a táblák, jelzések ellenére szabálytalanul próbálják kikerülni az M0-ra tartó dugót, és a tömött, külső sávban haladó kocsisorba nem tudnak jó ütemben besorolni, így meg kell állniuk, emiatt az M1-en a Budapest felé tartó belső sávot is blokkolják, ezzel pedig azt a sávot is megállásra kényszerítik, ami haladhatna.
Ez a forgalomfigyelő kamerák képeiből egyértelműen kiderül.

Kérjük, hogy figyeljék a jelzéseket és időben soroljanak be az M0-ra tartó sávba, ne az utolsó pillanatban!

A munka nagy, most hétvégén is végig dolgoztak a kollégáink. Igyekszünk ütemesen haladni a feladattal.

Türelmüket és megértésüket kérjük!