A nagy dugókat látva, a kollégáink hétvégén kidolgozták, hétfőn pedig elkezdték kiépíteni azt az új forgalmi rendet az M0/M1 csomópont környékén, amellyel reményeink szerint enyhíthető a torlódás az M1-en Budapest felé.
- Budapest felé kialakítunk egy plusz, közvetlen forgalmi sávot,
- ezt a plusz sávot áttereljük az M1, országhatár felé tartó oldalára,
- ezzel a módosítással az M1-en a csomópont felújítása alatt 3 sáv halad majd a főváros irányába, amelyből egy sáv az M0-ra visz, kettő pedig Budapestre.

A plusz sáv nyitásától azt várjuk, hogy az M0-ra tartó forgalmi dugót szabálytalanul kikerülő autósok okozta fennakadások mérséklődnek, így akik a fővárosba tartanak, köszönhetően az új, közvetlen ideiglenes sávnak, torlódás nélkül juthatnak el úti céljukhoz.
Az új forgalmi rend várhatóan ma éjszaka, vagyis szerdáról csütörtökre virradó éjjel lép életbe, így a tervek szerint a csütörtök reggeli forgalom, már az új, ideiglenes forgalmi rendbe érkezhet.
Miért dolgozunk itt?
Az M0/M1 csomópont az egyik legforgalmasabb szakaszunk. Az állammal kötött szerződésünk alapján ezt is fel kell újítanunk.
Az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott a szakasz, mégis tönkrement. A fúrásos mintavételek alapján azt láttuk, a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nincs rendben.
Ezért:
- másfél méter mélységben kell, 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontanunk és újra építenünk a pálya teljes szerkezetét, összesen 7 rétegben
- teljes útpályaszerkezet cserét végzünk 14600 négyzetméteren
- új vízelvezető rendszert építünk
- helyreállítjuk a csomópont teherbírását
- a jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítünk le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren
Hétfőn közzétett részletes beszámolónk itt olvasható: https://www.facebook.com/share/p/16cZYgYPk8/?mibextid=wwXIfr
Kérjük, hogy figyeljék és kövessék a jelzéseket és időben soroljanak be az M0-ra tartó sávba, ne az utolsó pillanatban!
Türelmüket és megértésüket kérjük!


