„Nagyon pontosan meghatározottak az útburkolat-állapot minőségének előírásai, az ágazati szabályozásokban előírtaknak meg kell tehát felelnie az összes általunk kezelt gyorsforgalmi útnak.
Sok szakaszon nem álltak fenn ezek az egységes, elvárt szintek, amikor tehát átvettük a hálózatot, az sok tekintetben nem felelt meg a koncessziós szerződés szerinti paramétereknek.
Ezért került a szerződésünkben meghatározásra, hogy a hálózat burkolatállapotát egységes szintre kell hozni, ez ad majd egy ún. nullapontot a mi későbbi tevékenységünkhöz, innen már egységesen és rendszerbe szervezetten végezhetjük a majdani karbantartási és felújítási munkákat is. A szintrehozás több, mint fél ezer km-t érint, ezekre a feladatokra három évünk van: 2025 augusztus 31-ig végeznünk kell.
A teljes szintrehozás három év alatt 538 kilométer gyorsforgalmi út felújítását jelenti, ami az eddigi legnagyobb léptékű gyorsforgalmi útfelújítás Magyarországon. Ez a kezelésre átvett úthálózat 43%-a. Sajnos a számokból is látszik, hogy igen rossz volt a magyar gyorsforgalmi úthálózat általános állapota.”
Az interjú teljes egészében itt olvasható: https://magyarepitok.hu/utepites/2024/06/gyorig-es-szabadbattyanig-negy-savon-jovore-indulhat-az-m1-majd-az-m7-bovitese