Félidejéhez érkeztek az áprilisban indult szintrehozó felújítási munkák az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett hazai gyorsforgalmi utakon. Az MKIF Zrt. augusztus elsejéig, 312 km sávhosszúságban, 1,6 millió nm-nyi felületen cserélte az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra, kilenc hazai gyorsforgalmi úton. (Fontos megjegyezni, hogy a munkálatok adatait sávhosszban adtuk meg. A sávhossz azt jelent, hogyha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt hoztunk szintre).
Az eddig elvégzett munkálatok során 200 ezer tonna aszfaltot használtunk fel. A felső kopórétegen túl, ahol szükséges volt, az alatta lévő kötőréteget is cseréltük. A legtöbb burkolat az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán újult meg, az eddig elvégzett munkák mintegy 4/5-e ezen a három sztrádán történt. Emellett az elmúlt négy hónapban megújult 36 híd és felüljáró is.
Az MKIF Zrt. 2022. szeptemberében vette át 1237 km hazai gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését. Rögtön, október elején 130 ezer nm-en, csaknem 18 focipálya nagyságú felületre terítettünk új burkolatot még a tél előtt, a legkritikusabb szakaszokon.
Áprilisban aztán elindítottuk Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítását. A tervek szerint idén 297 km hosszan, 2,5 millió nm-en kerül a régi aszfalt helyére új burkolat. Az általunk szintrehozásnak nevezett felújítás, három év alatt 538 km autópályát, gyorsforgalmi utat érint. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza – híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítjuk.
Emellett több tucat pihenőt is felújítunk. Javítjuk az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cseréljük, javítjuk a gépészetet – ezekkel a felújításokkal növeljük az üzembiztonságot és egyszerűsítjük az üzemeltetést is. Ezekbe a pihenőkbe új bútorokat is teszünk, az elöregedett fa utcabútorok helyett. Fákat ültetünk és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyezünk a pihenőkbe.
A gyorsforgalmi utak felújítása a tervek szerint idén 67 helyen történik meg, több tízmilliárd forint értékben. Ez természetesen terelésekkel, és forgalomkorlátozásokkal is jár. Igyekszünk a munkálatokat időben és térben úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért az egész felújítást húsvét után indítottuk, az M7-en pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton közötti szakaszra, szintrehozó felújítási munkákat nem terveztünk. Minden terelésről időben és folyamatosan tájékoztatást adunk a honlapunkon, Facebook-oldalunkon és az ÚTINFORM-on keresztül.
Ahhoz, hogy jó minőségű úton közlekedhessenek az utazók, szükség van a munkálatokra. Kérünk mindenkit, hogy kövesse oldalunkat, indulás előtt pedig mindig tájékozódjon az aktuális forgalmi helyzetről és a felújítások ideje alatt tervezze utazását hosszabb menetidővel.
Kérjük megértésüket és támogatásukat a felújítások alatt. Önökért dolgozunk.
Balesetmentes közlekedést kíván az MKIF Zrt.!
Budapest, 2023. augusztus 2.